-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32137 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

مي گويند زن و مرد از تمام لحاظ يكسان هستند. از طرف ديگر مي گويند زن ها ناقص العقل و دام هاي شيطان هستند. دليلش چيست؟

اهميت احترام به پدر و مادر تا آن جا است كه خدا در قرآن آن را بعد از توجه و التفات بنده به خدا بيان فرموده است: و پروردگارت فرمان داده،جز او را نپرستيد و به پدر و مادر نيكي كنيد. هر گاه يكي از آن دو يا هر دوي آن ها نزد تو به سن پيري رسند، كمترين اهانتي به آن ها روا مدار و بر آن ها فرياد مزن و گفتار لطيف و سنجيده و بزرگوارانه به آن ها بگو!.10

اين دستور الهي در مورد اهميت احترام به پدر و مادر است، كه از حق بزرگي حكايت مي كند كه چيز ديگري جايگزين آن نخواهد بود. در آية شريفه از حق فرزند بر عهدة پدر و مادر سخني گفته نشده، اگر چه در ميان احاديث و روايات چنين حقوقي طرفيني و متقابل است، ولي با اين حال حق پدر و مادر نسبت به فرزند بعد از پرستش خدا و عبوديت او مطرح شده است، و اين نشان از عظمت و غير قابل قياس بودن آن با ساير حقوق دارد.

اما متأسفانه برخي پدران و مادران سعي در تحميل فرهنگ خاص خود نسبت به فرزندان دارند، عتاب و خطاب و امر و نهي بي موقع و دخالت هاي ديگر ايشان موجب تضعيف روحية و بدبيني و شك فرزند نسبت به آنان مي شود كه رعايت اين نكات از طرف پدر و مادر، تأثير زيادي در اميد واري و رشد متعادل فرزندان و ثمر بخشي آنان براي جامعه دارد.

در عين حال سخت گيري پدر و مادر جز از سرِ دلسوزي نيست. آن ها چون از تجربيات فراواني برخوردار بوده و به قول معروف سرد و گرم كشيدة روزگارند، به ناچار در بعضي مواقع نسبت به رفتار فرزند كه تجربه اي از پستي و بلندي دنيا ندارد، حساس شده و برخورد تندي مي كنند. در اين گونه مواقع لازم است فرزندان با كمي صبر وتحمّل واين احساس كه والدين هيچ وقت بد آن ها را نمي خواهند، سر اطاعت و تسليم فرود آورند كه به يقين و طبق تصريح آية شريفه، امر خداوند را اطاعت كرده اند.

آيه مي فرمايد: با آن ها به نرمي برخورد كن! از گفتار تند بپرهيز! و حتي از گفتن أفّ [كه انسان در حالت بي حوصلگي و عصبانيت مي گويد] خودداري كن!. اين ها دستورهاي الهي و ديني است كه مسلمانان مؤظف به رعايت آن مي باشند. البته امروز عوامل مختلفي كه مهم ترين آن مشكلات اقتصادي است، كيان خانواده ها را مورد تهديد قرار داده و پدر و مادر چون مسئوليت بيشتري در زندگي دارند اين گونه وقايع آن ها را سختگير و بدخُلق كرده است.

امام رضا(ع) فرمود: نيكي به پدر و مادر واجب است هر چند كافر و مشرك باشند.11



10 اسراء (17) آية 23.

11 بحارالانوار، ج 71، ص 72، حديث 55.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.